it takes a fool.

Jag ska försöka beskriva känslan för er.
På nått bra sätt, hm.
Okej, alla gillar choklad. (Det var inte en fråga utan det bara är så)
Tänk er att ni lovat er själva att inte äta choklad.
Men det ligger en chokladkaka framför er.
Du kan inte röra dig bort från den utan du måste sitta där och titta på den.
Sen kommer det ännu mer choklad, överallt! Men du har lovat dig själv.
Du känner hur suget börjar komma, men du står fortfarande emot.
Försöker att inte andas in för mycket utav den förföriska doften.

Eller att du är jävligt röksugen. Men du har lovat dig själv att sluta.
Ändå så har du ett ciggpaket i väskan.
Du vet att du har dem där, men du får inte ta en.
Det går förbi folk som röker och du känner lukten.
"Ett bloss bara, sen ska jag sluta..."
Men nej, du har lovat dig själv.

Nu varken lider jag av chokladabstinens eller röker.
Men ni fattar känslan?

How long would you make it?

Kommentarer
Postat av: matilda

haha jag förstår precis hur det är! skön äru

2010-06-24 @ 22:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0